Loading...

Uitgeverij Uquilair

Bart Haans werkt als bladmanager en DTP bij Uitgeverij Uquilair de uitgever van onder andere Rail Magazine. Al sinds Bart werkzaam is bij Uquilair kent hij de diensten van Frama. "Sinds onze nieuwe webshop gebruiken we naast de frankeermachine ook de webshopkoppeling van Frama. Handig, want we hoeven nooit meer handmatig iets in te voeren. Alles gaat automatisch!"

Uitgeverij Uquilair
De webshopkoppeling van Frama

Vanaf het moment dat Bart begon bij Uquilair, werkt hij al met de diensten van Frama. "De frankeermachine staat er al zo lang ik me kan herinneren. Na de lancering van onze nieuwe webshop een tijdje geleden hebben we ook de webshopkoppeling laten installeren."

Welke diensten van Frama gebruiken jullie?

"We namen eerst alleen de frankeermachine af, maar tegenwoordig maken we ook gebruik van de webshopkoppeling."

Bart Haans, bladmanager Uitgeverij Uquilair

Webshopkoppeling met WooCommerce

De webshopkoppeling van Frama helpt Uquilair met het vereenvoudigen en automatiseren van bestellingen. "Onze webshop draait op Woocommerce. Mensen bestellen iets en voeren dan hun gegevens in. Door de koppeling komen deze gegevens direct in het verzendplatform van Frama en hoeven wij alleen nog maar het label uit te printen. We voeren nooit meer iets handmatig in."

Bart was één van de eersten die de webshopkoppeling probeerde. "Voordat de koppeling ontwikkeld was, hadden wij er al naar gevraagd. De werknemers van Frama beloofden dat ze erop terug zouden komen - en dat deden ze. We mochten de koppeling testen als één van de eersten. Dat ging meteen heel goed. Ze kwamen bij ons langs om de koppeling te integreren en vanaf dag 1 werkte alles naar behoren."

Hoe werkt zo’n koppeling precies?

Zodra de koppeling is geïnstalleerd, is de rest volgens Bart appeltje-eitje. "Ik log in op MijnFrama en zie daar meteen onze bestellingen staan, dankzij de koppeling met Woocommerce. Dan ga ik naar een bestelling en klik ik aan of het gaat om een pakket of briefstuk. Vervolgens importeer ik de gegevens en print ik het label uit met één druk op de knop."

Verder gaat alles vanzelf. "De terugkoppeling naar onze website gaat automatisch. Zodra het label is geprint, krijgt Woocommerce de melding dat de bestelling is verwerkt en geeft verandert deze de status naar ‘verwerkt’. Nadat ik een label heb geprint krijg de klant een mail met het bericht dat de zending gereed is. Ook wordt de track en trace code automatisch verstuurd. Super fijn. De koppeling maakt ons werk makkelijker en sneller.""

Goede support indien nodig

Soms is er een update nodig, maar daar heeft Bart nooit lang last van. "Dan bel ik de klantenservice en word ik altijd snel geholpen. De support is goed en lost dingen op waar je bij staat. Ik heb nooit echt problemen gehad."

Bart verstuurt voor Uquilair vooral boeken en magazines. "De meeste kunnen door de brievenbus, dus we versturen veel brievenbuspakjes. Soms bestelt iemand meerdere boeken. Die doen we dan in een pakket."

Ook geïnteresseerd in een frankeermachine of het online voormelden van (brievenbus-)pakketten?
Bezoek dan de pagina's of neem gerust contact met ons op.